Meet New Friends!

Recommended friends are based on your interests. Make sure they are up to date.


Spyro: Year of the Dragon :: Playstation Game Review

Spyro the Dragon is the little purple guy with more fire power than an extra spicy burrito. It's up to you to lead the feisty fella through the Forgotten World. You'll be up to your eyeballs in running, jumping, fire-breathing action as you rescue the baby dragons and teach the Evil Sorceress a lesson.

The Forgotten World looks great. It's packed with smooth graphics, wild landscapes and some really cool levels. The levels are big, bright and full of tricks, jumps and mayhem. You'll end up skateboarding Tony Hawk style, sub-hunting and doing tons of other stunts.

The bad guys aren't too hard to defeat but there's a ton of 'em so watch yourself. The hordes of bad guys swap outfits depending on where they're lurking - lederhosen in the alps, knightly outfits in the castles and so on. They even have accents to match.

The best bits are the new characters. There's Sheila the Kangaroo, Bentley the Yeti, Sgt. Byrd the flying penguin (yeah, a flying penguin) Sparx the dragonfly and Agent 9 the space monkey. I don't know where he finds 'em but Spyro has the craziest friends. They all have special powers, tons of attitude and cool moves.

This game's packed with tons of Spyrolicious action, wicked bonus characters, great levels and some cool tunes to top it all off. Spyro really brings it home. Everything's good, nothing's bad and the Space Monkey tells me that you should play this game. He also wants a banana.

How Hard Is The Game?

The controls are a snap and the rest of the game is harder than Spyro 2: Ripto's Rage, but still fairly easy.

Age Rating:

Thumbs Up:

  • Cool bonus levels
  • Sweet graphics
  • Wacky extra characters

  • Thumbs Down:

  • A little too easy

  • Systems:



    There's a rumor that Spyro's gonna make his next appearance on the Gamecube, GBA and Xbox. What do you think? What system would you like to see Spyro on next? and let us know.

    Related Stories:

  • 2002 FIFA World Cup Soccer
  • Spyro 2: Season of Flame
  • 1 Comment

    latest videos


    Which of Spyro's Buddies Should Have Their Own Game?

    • Sheila - The kangaroo kicks butt.
    • Bentley - Big yeti, big game.
    • Agent 9 - Go funky monkey.
    • Sgt. Byrd - Commando penguin action.

    related stories

    Games in the forums

    HappyBaker posted in Forum Games:
    (I'm kinda homeschooled too :))Nah... I don't think I am. :/ hmm.. nopeThe person below me loves elephants xD
    reply about 3 hours
    Yup. Home School. The person below me is a kouhai.
    reply about 4 hours
    i am typicially ashe or jinx as an ad carry on bot but lately my parents blocked league form the computer and wont let me download it to my new one cause they think that is what messed the computer up............. goodness my parents know nothing about video games
    reply about 5 hours
    HappyBaker posted in Forum Games:
    Why thank you :D I don't even know what that is so I'm gonna say no o.o Tpbm just got home from school
    reply about 6 hours
    You're so smart. Tpbm uses starfish as shuriken.
    reply about 6 hours

    play online games