Kw-logo-smaller

Dear Dish-It, How Do I Get My Family Active?

Dear Dish-It,

My family is great, but they're a bunch of couch potatoes! All they ever do is sit around the living room and watch TV. And their idea of a fun night is renting DVDs, which I think is fun too, but not all the time! I wanna do other stuff with my parents like go biking and play basketball, but they always say they're too tired. How can I get my family off the couch and be more active with me?
helium kid


Dear helium kid,

It's awesome to see how concerned you are about your family's health! It's pretty hard for people to go from being couch potatoes to active and physically fit, so it's gonna take some time and effort. Start out by having a heart-to-heart talk with your parents about what you've just told me. Tell 'em that you're concerned about their health and that you wanna spend more time with them by getting active and playing sports, and less time watching the tube. It might take awhile, but your concerns will eventually sink in and get your family up and off that couch!


Organize a family fitness day once a week where you bike around your neighborhood, take a hike in your local park or play a game of touch football in the backyard. And on those cold, rainy days when you wanna stay inside but still wanna do somethin' active, challenge your family to a game of DDR or pop the Twister Dance DVD game into the DVD player to get your family movin' and groovin'!


So, ya gotta burnin' question? Need some love directions? Thinkin' 'bout stuff like depression, sex,how ya feel 'bout YOURSELF (that's called "self-esteem"), boyfriends, girlfriends, losin' old friends, bullyin' or peer pressure, but too scared to ask the parents? Don't be scared to .


Related Stories:

  • Quiz the Coach - My Family Needs a Lifestyle Change!
  • Quiz the Coach - I Never Exercise
  • Quiz! Eating and Exercise Trivia
  • More Great Advice from Dish-It!
  • 0 Comments

    latest videos

    F1157051534406

    How Often Does Your Family Exercise?

    • All the time - we're a totally fit family.
    • We exercise at least once a week - but we could do more.
    • Not every often - maybe once a month.
    • Never. We're a family of couch potatoes.

    related stories

    I am 14 and my sis is 17. She is dating an 18 year-old guy. I have very nice conversations with h...

    Dear Dish-It in the forums

    carolyna_03
    carolyna_03 posted in Friends:
    Hi there I need ur help with advice on my stupid "fake" Bffs direct message on kW plz its a long story text me first tho others I won't no who to text
    reply about 3 hours
    carolyna_03
    carolyna_03 posted in Friends:
    I wanna cry sometimes because my Bffs are nice but they aren't true Bffs and I can't say u don't wanna be friends anymore because I will then be soooo lonely that it hurts to go school, what should I do
    reply about 4 hours
    carolyna_03
    carolyna_03 posted in Friends:
    They completely treat me like crap etc. wen 1 of them is upset they come to me to talk about wat they h8 about eachither, but if I did that they tell eachither and get mad at me. In p.e my bff ran out the door to give my Bff a hug except me, wen ever i walk and I talk to someone they always shove Thru the middle, I get pushed to the curb and walk in the back
    reply about 4 hours
    haych-dot-hussain
    I like long hair cuz u can do loads of styles wiv long hair❤ :D
    reply about 7 hours
    9bella
    9bella posted in Style:
    "Jeterfan14" wrote:leggings cuz comfort lol
    reply about 17 hours

    play online games