Kw-halloween-logo-small

Dear Dish-It, My Parents Are Crazy

Dish-It serves up advice about family problems.
Dear Dish-It

Dear Dish-It, is here to whisper "ttyl after I've thought about this some more".


Dear Dish-It,

My mom does not listen to me, plus my dad is like crazy and does not live with me, so he can't help when my mom goes crazy. My grandmother wants to help, but she's not my real grandmother (she's not even my step) so no help from her. HELP ME...
Anonymous


Dear Anonymous,

You don't seem to realize that you already have help around you - your grandmother! You just said she wants to help! What, just cuz she's not your real grandmother, you can't accept help from her? Well, swallow your pride and stubbornness and whatever else that's preventing you from accepting her help and go talk to her already! Just cuz she's not related to you by blood or marriage doesn't mean she doesn't love you or isn't able to give you advice with your problems. By the way, what are your problems? You haven't told me any details, so it's kinda hard to help you through 'em. Like, what do you mean when you say your parents are crazy? Are you just sayin' they're crazy cuz they don't listen to you? Well, try listening to your parents for a change cuz they might just be right in some cases. Your parents are only trying to keep you safe and look out for your best interests. You may not agree with them all the time, but that's normal cuz we're kids and they're adults and we won't always see eye-to-eye with them. Try sitting down separately with your mom and grandmother to talk openly and sincerely about stuff that's upsetting you. And talk to your dad when he does come around the house, or call him to set up a time to meet and talk things through. You can also make an appointment to speak to your school counselor if you really feel like you just can't talk to your family members. Good luck, I hope things work out for you.


So, ya gotta burnin' question? Need some love directions? Thinkin' 'bout stuff like depression, sex,how ya feel 'bout YOURSELF (that's called "self-esteem"), boyfriends, girlfriends, losin' old friends, bullyin' or peer pressure, but too scared to ask the parents? Don't be scared to Dish-It here. Send all of your questions to deardish@kidzworld.com. But 'member, if ya hang out in Chat with other Kidzworld members who know ya by your 'username', ya might wanna use a secret nickname when ya write in. That way no one'll ever know it's you. And, just in case ya don't know, Dish-It gets a lotta letters everyday, and she can't answer 'em all. So keep checkin' the column cuz she's prob'ly answerin' somethin' very similar to your question while you're out doin' somethin' else. K? And Thanks! Ya keep her outta trouble. Oh! And if ya've got words of wisdom you wanna share,We'll dish 'em up, too.


Related Stories:

  • Dear Dish-It, My Parents Are the Worst!
  • Dear Dish-It, My Parents Just Won't Listen
  • Dear Dish-It, I'm Sick of My Parents Grounding Me
  • More Great Advice from Dish-It!
  • >
    >

    readers voted!

    Comments

    MonasYou

    MonasYou wrote:

    They're still your parents! DX
    commented: Wed Jul 16, 2014

    orca123

    orca123 wrote:

    i have a dad who is mean and a good mom but when she says to do somthing she means it
    commented: Tue Oct 22, 2013

    Pink_Kitty

    Pink_Kitty wrote:

    My parents are great but they can be crazy too.
    commented: Mon Oct 14, 2013

    there are 24 more comments

    Please login or register to add comments


    like this article?
    Sign up now to get more just like!

    latest videos

    Poll-4

    Do You Get Along With Your Parents?

    • Yeah, most of the time.
    • My parents don't get me - we never get along.
    • I get along with them more than my sibs do.
    • My parents are so unreasonable, I just don't talk to 'em.

    related stories

    Last year me and my BF had to break up cuz of letters my sister found that me and my BF wrote to ...

    Dear Dish-It in the forums

    Wuwu2cute
    Wuwu2cute posted in Style:
    Thank you : )
    reply about 6 hours
    Jelly3
    Jelly3 posted in Style:
    Hi, I'm not really into fashion but I can tell you one thing. You can just dress normally, just the way you like! It doesn't matter whether you're a teenager or not. It's also really important to you feel comfortable in your clothes. Remember, your clothing won't define you! :D 
    reply about 7 hours
    Bonnie2
    Bonnie2 posted in Style:
    Okay, so my hair isn't the 'best'. I have 'West Indian' Hair (it's naturally curly) and I have to use loads of products to make it nice when I'm straightening my hair. It then dries and all the softness and grease has gone ( :-( ). That's the annoying part. I would like a few nice, easy hairstyles that will look nice with my West Indian hair (that's all spiky and spidery when it's been straightened) even if it's as simple as peeling an orange! Anything would help! 
    reply about 7 hours
    Wuwu2cute
    Wuwu2cute posted in Style:
    I am a teenage girl, so I'm either supposed to dress colorful or just fully goth. I want to dress grunge. Basically 90's street kinda. My mom gets mad at my cause she doesn't want me dressing all black, I told her that's not what grunge is. So, I am dressing pretty grunge, but I need ideas on hair styles and makeup for this style.
    reply about 7 hours
    Wuwu2cute
    Wuwu2cute posted in Friends:
    Ok, so I have a Best Friend, I used to have 2, but one moved away and won't text me, and the other still "acts" like my best friend, but here is the problem. When I do stuff with other people, it offends her, when I don't reply to her text real quick, in her mind, im ignoring her. IT'S ALSO STARTING TO GET ANNOYING CAUSE SHE COPIES ME. She copied my halloween costume, i was gonna be a character off of american horror story. If i don't share my music with her, she says sharing is caring and she walks off.   Now I understand that this might be social and anxiety issues and she needs somebody to cling onto. But I'm just tired of trying. I need advice : (
    reply about 7 hours

    play online games

    Candy-100

    A great online version of the famous Candy Crush. This is the best game launched...

    Big_icon_(7)

    Have you ever fancied being a ranger like those fantasy characters you love so m...

    Big_icon_(4)

    You run across the city in a car chase with the police officers.

    Big_icon_(6)

    The evil master kidnapped all of your friends!

    Ow_fright_ad_100x100

    Explore the world or hang out with friends in your own condo. Get a unique look,...