Kw-logo-smaller

When I Was a Freshman - Nate Robinson (pg. 2)

Simon: What was your favorite class?
Nate Robinson: All my friends were in this class... uh, health class. I had this health class that was fun, I learned a lot. And math. I had a teacher named Mr. Hickey.

Simon: And your least favorite class?
Nate Robinson: My least favorite subject? Uh... I didn't have a least favorite subject because, I mean high school is so much fun. I had a class called business principles. Our teacher, everybody loved her, but she was like a drill sergeant. She was so hard on us and tough on us, she wanted the best for us.

Simon: Describe the friends you had as a freshman.
Nate Robinson: Yeah, I hang with them today! My freshman year, we could tell we were gonna be the big dogs. All the seniors, juniors and sophomores... everyone knew who we were. When I was a freshman, Jamal [Crawford] was a senior and we hung with him. He was the don of the whole school. My group of friends, I could list so many because there are so many of them. Now we all got kids.

Simon: Were you a ladies man?
Nate Robinson: Uh... I had a friend in my crew that all the girls liked. I liked girls, don't get me wrong. I loved sports. You could say I was a ladies man I guess, but I was more focused on sports and hanging out with my friends before girls.

Simon: Do you remember who your crush was?
Nate Robinson: Yeah, I had a crush on a girl that was a junior. She was the finest girl in the school.

Simon: Did you get nervous asking girls to dances?
Nate Robinson: Never! I was a dancing machine!

Simon: Did seniors pick on you?
Nate Robinson: Yeah, they tried. If any juniors or seniors caught any freshman in the halls, they take you and dump you in the lake by our school. I remember they used to chase you down. So it made you go to classes and not get caught. We used to just run from class to class. But they never caught me, I was too fast!

Simon: Do you still have your yearbooks?
Nate Robinson: Yup, I got mine at home.

Simon: If you could do it all over again, would you?
Nate Robinson: To see what it's like, yeah I would. I wouldn't change how my high school career went. But I would love to be a freshman again and go through it all, and see how it is and see what would have happened differently.

  • Click here to get the inside scoop on what music Nate listened to and what TV shows he watched.
  • Related Stories:

  • 2007 NBA All-Star Preview
  • Eddie Johnson Interview
  • Ilya Kovalchuk Interview
  • More Pro Athlete's Bios and Interviews!
  • 0 Comments

    latest videos

    Wadepoll

    Where Did Dwayne Wade Go To High School?

    • Illinois.
    • Wisconsin.
    • Florida.
    • South Carolina.

    related stories

    Sports in the forums

    SyedaHuma
    SyedaHuma posted in Hockey:
    right
    reply 3 days
    SyedaHuma
    SyedaHuma posted in Hockey:
    yeah
    reply 3 days
    snowflakegirlz
    Can't really chose a favorite. Probably Wilt Chamberlain, KD, or Curry
    reply 9 days
    TTCUTIE23
    TTCUTIE23 posted in Basketball:
    okay lil gurl dont try me huney i will go tf okay think u byyye :(
    reply 9 days
    powerally1
    powerally1 posted in Basketball:
    Lmao I don't think I was talking to u hmmm?? ........ Yeah nope I was t talking to u byeeee !
    reply 10 days

    play online games